Monday 6 August 2012

Iftar...

Apa itu iftar??? maksudnya berbuka puasa... Memang sinonim dengan rakyat Malaysia kalau berbuka mesti pergi bazar.. Itu tak kisah sangat la, masalahnya beli banyak-banyak lepas tu tak habis.... Okay, lupakan seketika masalah itu, yang aku nak story ni, ialah pengalaman aku menghadiri majlis IFTAR... Banyak tempat dah aku jelajah untuk berbuka puasa. Tapi ade satu tempat yang bagi aku begitu meriah dan penuh dengan sifat zuhud, MASJID KG BARU... masjid tu memang terkenal dengan bubur lambok kan??? korang mesti pernah dengar kan... Di sana, pelbagai umat manusia ada, rupa, kaum, malahan foreigner pun ada... Tapi, itu semua tak penting kerana Islam adalah agama penyatuan dan tak memilih pangkat, darjat, mahupun harta... (Maaf, lupe ambil gmbr, :D)

Antara banyak tempat aku jelajah, kat situlah yang paling meriah... Cubalah, tk rugi pun...
Next time kalau ada tempat best aku jelajah, aku post lagi.. chow.. Assalam..
Ada masa, aku datang lagi okay.. ;)

No comments:

Post a Comment